Kennisevent: Niet harder maar efficiënter werken met Microsoft Office dankzij FIRMWARE

Microsoft Office kennisevent

Maandelijks hetzelfde overzicht maken in Excel, e-mails opslaan op de gedeelde schijf om deze zeker niet te verliezen, …
Zie je jouw personeel of jezelf vaak tijdrovende en repetitieve taken uitvoeren?
Tijdens onze ontbijtsessie lichten we toe hoe je steeds terugkerende handelingen kan automatiseren met tools die je nu al voor handen hebt, namelijk Microsoft Office.

 

De voordelen voor jouw firma zullen snel duidelijk worden:

  • Win veel tijd door te automatiseren
  • Verklein de foutmarge
  • Breid jouw mogelijkheden met Word, Excel, Outlook en Access stevig uit


Het programma:

 

8u.45 – 9u.30: Ontvangst en ontbijt

We starten onze dag met een stevig ontbijt midden in de Vlaamse Ardennen.

9u.30 – 9u.45: Welkomstwoord door Geert Himpe

Na het ontbijt en de kennismaking zal Geert Himpe jullie welkom heten, Firmware voorstellen en het programma overlopen.

9u.45 – 10u.30: Informatiseren & Automatiseren van bedrijfsprocessen

Na de inleiding vliegen we er stevig in met een demonstratie van een bedrijfstoepassing waarbij realistisch uitdagingen voor een KMO getakeld worden:

  • Hoe kan ik mijn data beter beheren en structureren? Al eens aan Access gedacht?
  • Hoe blijf ik het overzicht bewaren over bestelde en ontvangen goederen?
  • Kan ik mijn verschillende levernota’s in 1 keer factureren en verzenden via e-mail?
  • Moet ik mijn facturen steeds manueel inboeken in mijn boekhouding of kan dit sneller?
  • Klanten of leveranciers vragen naar EDI mogelijkheden, hoe ga ik hier kost efficient mee om?

 

10u.30 – 11u.: Integratie mogelijkheden tussen Microsoft Office applicaties

Wanneer we de basis onder de knie hebben, gaan we een stap verder en gaan we verschillende integraties demonstreren tussen Microsoft Office applicaties:

  • E-mails koppelen aan een prospect, klant of project via een Outlook plugin
  • Bestelbonnen opmaken a.d.h.v.. verschillende Word templates
  • Flexibel offertes opmaken en exporteren naar Word
  • Planning tool om personeel en opdrachten in te plannen
  • Barcode scanning mogelijkheden in een magazijn omgeving

 

11u.- 11u.30: Power BI, management rapportering

Nu duidelijk is hoe we gestructureerd bedrijfsdata kunnen beheren is er ook nood aan duidelijke management rapportering welke overzichten moet geven van de verschillende bedrijfstakken zoals aankoop, verkoop, productie, stock,…

De powertools die we hiervoor gaan gebruiken zijn Microsoft Power BI en Excel.


Datum & Locatie:

Donderdag 5 oktober
Onthaal vanaf 8u.45
Textiel Innovatie Center
OscarDelghuststraat 60
9600 Ronse


Inschrijven!

Dit is een gratis event en je kan inschrijven via:

  • Stuur een mailtje naar info@firmware.be
  • Laat het persoonlijk weten aan onze project manager Laurentz Tonniau op volgend nummer 0474/93.12.22
  • Of registreer je hieronder

PS: Heb je specifieke vragen of uitdagingen uit jouw bedrijf of sector? Laat dit dan ook zeker weten, dan gaan we tijdens de presentatie hier zeker rekening mee houden!


Deze klanten gingen jou al voor: