Heel wat Belgische bedrijven versturen hun facturen nog altijd op papier. Dat is jammer, want door uw facturatieproces slim te digitaliseren, verlaagt u de kosten ervan én maakt u uw klant gelukkiger.
Elk jaar worden één miljard facturen verstuurd in België. Slechts 1% daarvan vertrek elektronisch naar de klanten. Belgische bedrijven klampen zich dus vast aan de traditionele manier van werken. De kostprijs van een papieren factuur loopt daarbij op tot drie euro per document. Want er komen heel wat manuele handelingen bij kijken: printen, in een omslag stoppen, frankeren en op de post doen. Zo’n papieren administratie is ook nog eens erg foutgevoelig.
Veel systemen voor elektronische facturen spitsen zich vooral toe op administratieve vereenvoudiging en kostenbesparing voor de verzender. Het lijkt wel alsof bedrijven ervan uitgaan dat klanten staan te popelen om te mogen betalen en er met plezier alle technische hindernissen bijnemen. Inloggen op portaalsites, wachtwoorden onthouden, verschillende systemen van verschillende leveranciers, enz. je klant stelt het echter niet op prijs als uw digitale facturen zijn administratie complex maken. Kies daarom voor een systeem dat ook het gebruiks- en betaalgemak van uw klant centraal stelt.
Hoe meer u rekening houdt met uw klant, hoe gelukkiger die is. Daarom is aandacht voor het betaalgemak van uw klant een belangrijk marketinginstrument. Als u de betaling ook voor uw klant vereenvoudigt, wint u zelfs dubbel: de betalingstermijn wordt vaak met de helft ingekort. FIRMWARE kan u perfect begeleiden in het opbouwen van een e-facturatie systeem. Vraag uw vrijblijvende demo vandaag nog aan!