Onze Blog

0

E-facturatie

Heel wat Belgische bedrijven versturen hun facturen nog altijd op papier. Dat is jammer, want door uw facturatieproces slim te digitaliseren, verlaagt u de kosten ervan én maakt u uw klant gelukkiger.

Elk jaar worden één miljard facturen verstuurd in België. Slechts 1% daarvan vertrek elektronisch naar de klanten. Belgische bedrijven klampen zich dus vast aan de traditionele manier van werken. De kostprijs van een papieren factuur loopt daarbij op tot drie euro per document. Want er komen heel wat manuele handelingen bij kijken: printen, in een omslag stoppen, frankeren en op de post doen. Zo’n papieren administratie is ook nog eens erg foutgevoelig.

Veel systemen voor elektronische facturen spitsen zich vooral toe op administratieve vereenvoudiging en kostenbesparing voor de verzender. Het lijkt wel alsof bedrijven ervan uitgaan dat klanten staan te popelen om te mogen betalen en er met plezier alle technische hindernissen bijnemen. Inloggen op portaalsites, wachtwoorden onthouden, verschillende systemen van verschillende leveranciers, enz. je klant stelt het echter niet op prijs als uw digitale facturen zijn administratie complex maken. Kies daarom voor een systeem dat ook het gebruiks- en betaalgemak van uw klant centraal stelt.

De voordelen van e-facturen

  1. Lage facturatiekosten
    Facturatiekosten nemen een flinke hap uit uw budget. Met digitale facturen laat u die kosten structureel dalen met wel 70%.
  1. Feilloze verwerking
    E-facturatie mikt op een soepele en doeltreffende administratie. Het neemt elke drempel weg die een snelle betaling in de weg staat. Bovendien worden betalingen altijd foutloos verwerkt. Dubbele betalingen, ontbrekende referenties of foute bedragen op verkeerde rekeningen; het hoeft geen zorg meer te zijn.
  1. Sneller betalingen innen
    Digitale facturen worden doorgaans sneller betaald. Zeker wanneer uw werkwijze de administratie van uw klant verlicht. Wanneer u digitaal werkt, heeft u bovendien op elk moment een actueel overzicht van de openstaande facturen. Dus stuur u reminders uit vóór de vervaldag. Resultaat? Een betere cashflow voor uw bedrijf.
  1. Factuur en betaling als marketinginstrument
    Hoe maak je het verschil tegenover uw concurrenten? Een scherpe prijs, betere producten of een betere service? Verhoog ook het betaalgemak van uw klant en verlicht zijn administratie. Dan wordt uw factuur een sterk marketinginstrument.

electronic invoice and e-invoicing and e-billing savings

Kortom

Hoe meer u rekening houdt met uw klant, hoe gelukkiger die is. Daarom is aandacht voor het betaalgemak van uw klant een belangrijk marketinginstrument. Als u de betaling ook voor uw klant vereenvoudigt, wint u zelfs dubbel: de betalingstermijn wordt vaak met de helft ingekort. FIRMWARE kan u perfect begeleiden in het opbouwen van een e-facturatie systeem. Vraag uw vrijblijvende demo vandaag nog aan!

U kunt ons steeds contacteren voor een demo om het gemak en de eenvoud van e-facturatie te ervaren.

    Uw naam *

    Uw Email *

    Onderwerp

    Bericht