Digitale Transformatie Workshop: Microsoft 365

Hallo, heeft uw bedrijf al enige tijd geleden de overschakeling gemaakt naar Microsoft 365 of bent u dit van plan? Dan is de kans groot dat u niet alle mogelijkheden van dit platform gebruikt. Zo werkt bijna iedereen dagelijks met Word, Excel en Outlook maar wist u dat Microsoft 365 uit meer dan 25 applicaties bestaat die je kan inzetten om processen te digitaliseren of automatiseren?

Daarnaast is digitale transformatie een heel populair onderwerp en zijn grote ondernemingen hier al volop mee bezig en zien we dat de KMO’s achter blijven om diverse redenen:

  • Ze hebben geen idee waar te beginnen
  • Ze hebben geen tijd om dit er ook nog eens bij te nemen bij de huidige activiteiten
  • Ze worden overweldigd met complexe begrippen zoals Artificiële Intelligentie, Machine Learning, Augmented Reality, …
  • Er is de perceptie dat dit een langdurig project is, dat veel geld gaat kosten

 

Digitale Transformatie

Maar eerst willen we het begrip “digitale transformatie” tastbaar maken. Concreet bestaat deze uit drie pijlers:

  1. Tijd en geld besparen door de huidige processen efficiënter te (laten) uitvoeren
  2. Concurrentie voor blijven door in te zetten op de klantervaring en zo meer omzet en marktaandeel te genereren
  3. Het huidig bedrijfsmodel onder de loop nemen en indien nodig laten vervellen tot een nieuw model 

 

Efficiëntie

Tijd & geld besparen door een digitaal platform ten volle te gebruiken en oplossingen te implementeren voor volgende uitdagingen:

  • Papierloos werken
  • Rapportering
  • Mobiel werken
  • Samenwerken

Klantervaring

Digitale tools inzetten om de online ervaring van uw klant te verbeteren en een meerwaarde te creëren tov uw concurrenten:

  • Informatie online beschikbaar maken
  • Web portaal aanbieden met status van hun projecten of orders
  • EDI integratie

Bedrijfsmodel

Nagaan of uw huidig product of dienst nog relevant is in de toekomst door:

  • Markt analyse
  • Trends analyse
  • Strategische denkoefening

Hands-on workshop

Voorbereiding

De workshop start al enkele weken voor de fysieke ontmoeting, waarbij we eerst een intake gesprek inplannen, waarbij we gerichte vragen stellen om de digitale maturiteit te bepalen. Dit geeft u ook de kans om zelf aan te geven wat voor u belangrijk is en waar de prioriteiten liggen.

Workshop

De workshop zelf beginnen we met een interactieve sessie waarbij we de verschillende mogelijkheden van Microsoft 365 toelichten en vullen aan met praktische voorbeelden uit het bedrijfsleven. Zodat de mogelijkheden en voordelen tastbaar worden.

Na deze leerrijke sessie gaan we inzoomen op de uitdagingen die tijdens het intake gesprek naar voor zijn gekomen.
Per taak kijken we hoe dit vandaag uitgevoerd wordt, dit samen met de medewerker die er verantwoordelijk voor is en gaan we na hoe het efficiënter kan door één of meerdere modules van Microsoft 365 in te schakelen. Het is zelf mogelijk dat we tijdens de workshop de efficiëntie kunnen verbeteren door enkele praktische tips en tricks mee te geven!

Resultaat

U krijgt een actueel overzicht van het Microsoft 365 platform en de mogelijkheden. Daarnaast wordt er een plan van aanpak opgesteld, dat beschrijft hoe uw digitale uitdagingen kunnen aangepakt worden. Hierbij zijn steeds drie opties mogelijk:

  1. Het is mogelijk met één of meerdere Microsoft 365 componenten en kan door iemand intern uitgevoerd worden
  2. Het is mogelijk met één of meerdere Microsoft 365 componenten en moet door iemand extern uitgevoerd worden door gebrek aan expertise of tijd
  3. Het is niet mogelijk met het Microsoft 365 platform, dan stellen we een alternatieve oplossing voor en één van onze partners

 

Wat na de workshop?

Wel heb je erna nog vragen of nood aan bijkomende capaciteit? Wij hebben een kantoor in Nazareth waar je beroep kan doen op een van onze 7 office hero’s welke steeds bereikbaar zijn via mail of telefoon.

Plan nu je gratis intake gesprek in!

Onze Microsoft Office Hero’s luisteren graag naar uw dagelijkse uitdagingen en zorgen.

Heeft u interesse in onze diensten? 
Of wenst u meer informatie te ontvangen?

*
*
*
Uw bericht werd verzonden! Danku om ons te contacteren.
Oeps, niet alle velden werden correct ingevuld! Bekijk de gemarkeerde velden hierboven om de fout(en) vast te stellen.