Electronic Data Interchange, oftewel EDI, is een standaard voor de elektronische uitwisseling van bedrijfsdocumenten zoals orders, facturen, artikelinformatie of bevestigingen. Omdat bedrijfsdocumenten vaak moeten voldoen aan bepaalde standaarden wordt EDI vooral ingezet voor herhalende transacties. Grote bedrijven eisen meer en meer van hun leveranciers en klanten om EDI te gebruiken voor alle documenten communicatie.
Eerst en vooral moet je beschikken over software (ERP) die de verschillende documenten zoals levernota’s en facturen kan genereren. Deze stuur je momenteel nog manueel door via e-mail of fax, maar het kan ook anders.
Door gebruik te maken van onze FirmWare EDI export en import module is het mogelijk om de digitale documenten te exporteren naar een universeel tekst formaat. Dit bestand kan gelezen en geïmporteerd worden door elk EDI systeem en dus ook die van uw klant of leverancier.
Hieronder een opsomming van digitale documenten die je via EDI kan versturen:
Hieronder een opsomming van digitale documenten die je via EDI kan ontvangen:
FIRMWARE heeft de afgelopen jaren heel wat know how opgebouwd omtrent EDI integratie projecten. Zowel qua project begeleiding als technische uitvoering.
Zo hebben we onze klanten verbonden met volgende grote spelers:
Heeft u een aantal nieuwe functies die u wilt toevoegen aan uw huidig systeem? Of wenst u samen met onze software architecten een systeem op maat te ontwikkelen? Maak vrijblijvend een afspraak zodat we elkaar beter kunnen leren kennen.