Lunch bestellen applicatie

Uitdagingen

Het bestellen van een middagmaal verloopt bij veel bedrijven nog niet op een uniforme manier. De ene persoon belt, de andere stuurt een e-mail of de bestellingen opnemen gebeurt via een lijst die rondgaat bij alle collega’s. Hierdoor gaat er veel tijd verloren.

Resultaat

De door Firmware uitgewerkte oplossing is een PowerApp. Die applicatie zorgt ervoor dat werknemers aan de hand van een mobiele applicatie hun middagmaal kunnen bestellen bij de plaatselijke broodjeszaak. Werknemers kunnen hun voorkeuren opzoeken en meteen gaan bestellen.

De applicatie is uitgewerkt rond een door ons gekende traiteur/broodjeszaak. Hun aanbod en contactgegevens werden dus verwerkt in deze oplossing. Een andere leverancier gebruiken is uiteraard perfect mogelijk.

  • De app wordt geopend en de werknemer wordt begroet. Hier kan hij kiezen om zijn lunch via de app te bestellen, ofwel neemt hij rechtstreeks contact op met de traiteur.

  • Vervolgens dient de werknemer een categorie te kiezen, afhankelijk van zijn voorkeur van lunch.

  • Hier werd de broodjes categorie (breads) aangeklikt. Nu is het volledige broodjesaanbod van de broodjeszaak te raadplegen.

  • Per broodje kan de werknemer verschillende parameters kiezen zoals hoeveelheid, smos, grootte en broodtype. Heeft de werknemer zijn keuze gemaakt, dan kan de bestelling in het winkelmandje geplaatst worden.

  • In het winkelmandje is er nog een laatste overzicht van de bestelling. De bestelling kan nu geplaatst worden.

  • De bestelling wordt nu gemaakt bij de broodjeszaak. Dit gebeurde conform de afspraken met hen, via e-mail.

 

Bezoekersregistratie

Uitdagingen

Voor sommige bedrijven is het noodzakelijk om te weten welke bezoekers zich in hun gebouwen bevinden. Deze bezoekersregistratie gebeurt nog al te vaak met pen en papier. Dit proces automatiseren is een logische stap om dit proces te vereenvoudigen. Concreet kan er dus nood zijn aan een (online) applicatie waar gebruikers zich, bij het binnenkomen van het bedrijf, kunnen aanmelden. Die registraties worden in een lijst opgeslagen, zodat er achteraf makkelijk overzichten van kunnen gemaakt worden.

Resultaat

De door Firmware uitgewerkte oplossing is een PowerApp en ziet er als volgt uit.

  • De bezoeker wordt begroet met het startscherm en heeft de keuze om zich aan- of af te melden.

  • Bij binnenkomst kiest de bezoeker ervoor om zich aan te melden. Het uur van aankomst wordt automatisch ingevuld, waardoor de bezoeker enkel nog maar zijn persoonlijke gegevens moet invullen.

  • Heeft de bezoeker zijn gegevens ingevuld en heeft hij geklikt op de knop om verder te gaan, dan wordt de aanmelding geregistreerd. De bezoeker krijgt een bedankingsscherm te zien.

  • Het proces om zich af te melden, verloopt gelijkaardig als het aanmelden. De bezoeker dient hier nu te kiezen voor ‘Afmelden’ in plaats van ‘Aanmelden’.

 

  • Ook hier dient de bezoeker zijn gegevens achter te laten. Datum en tijd worden terug automatisch ingevuld.

  • Het bedankingsscherm wijst de bezoeker erop dat de afmelding werd geregistreerd.